19.07.2014 г.

Япония - кръгът Хаконе

Яхнали сме шинкансена към Хаконе и по пътя сме почерпени с гледка към планината Фуджи.

Областта Хаконе освен с топлите си минерални извори, гледките към планината Фуджи, откритите музеи и природните красоти като езерото Ашиноко, е известна на туристите и с едно интересно предизвикателство наречено "Кръгът на Хаконе". Това означава да ...

...обиколиш най-известните интересни точки на областта, ползвайки всички налични видове транспортни средства в един ден. Ние пък, от друга страна имахме един пълен ден там и решихме да отговорим на предизвикателството, като към него добавихме и посещение на музея на открито и най-известното спа в района - Юнесун.

Предишния следобед и вечер се отдадохме на разучаване на района, което включваше загубване, дъждовна денивелация по алеи/улици и италиански ресторант. На вечерта ни прибраха с безплатна маршрутка до нашия хотел. Попиташ ли японец как да се прибереш, няма да останеш без покрив над главата си.

Рано сутринта с автобус пристигнахме на гара Гора, от където хванахме въжено влакче до Соунзан.

От там хванахме кабинков лифт до Оуакудани. Там е геологическият музей на Хаконе и планината, от която излиза гореща минерална вода и сулфурни изпарения. Направихме разходка из каменаците, лъхащи на развалени яйца и облаци пара правеха планината да изглежда все едно има пожар. Всичко това е резултат на последната вулканична ерупция в района, която се била случила преди само 3000 години. Освен парата от горещите минерални извори, спомен от нея е и разположението на околните планини и сформирането на езерото Акши. Голям хит бяха черните варени яйца, като си нямат Великден :-) така им се пада.

Оттам с лифта продължихме към следващата му спирка Убако, известна с гледките към Фуджи. Уви, шансът не беше на наша страна и облаците умело криеха красивия бял връх.

Нямаше смисъл да спираме, продължихме към последната спирка на лифта Тогендай, от където хванахме корабче и прекосихме езерото Акши до селцето Хаконе Мачи. Корабчето представляваше пиратски кораб в съвременен стил и предлагаше различни забавления за туристите, но за нас по-привлекателни бяха атракциите предлагани от самото езеро и природните красоти около него. Нека снимките говорят...

И там ядат печена царевица :)
Следващият етап беше придвижване до съседното селце Мото Хаконе, този път пеша. По пътя посетихме музея, който запазва старите традиции и пресъздава стария изглед на пристанищното градче Хаконе Мачи. От това място са се виждали идващите през езерото натрапници.

Видяхме градините покрай езерото, които като цяло разкрасяват мястото, което се е ползвало за наблюдение. Затова и постройката с най-хубавата гледка към езерото се казваше просто "Къща за наблюдение на езерото".

По красиви стълбища и малко мостче се пристига до входа на Мото Хаконе, който започва с известната алея на кедровите дървета и се влива в главната уличка, пълна с малки магазинчета и заведения, и ей! Та ние направихме въпросното предизвикателство, а едвам беше обяд.

Алеята на кедровите дървета
Решихме да заредим батериите, за което ни се наложи да се запишем в списък и да чакаме да ни извикат по уредбата, за да може да хапнем. Явно уцелихме най-вървежното заведение там, защото списъкът и след нас растеше, а хората спокойно си чакаха.
    За да сме честни, че сме направили "Кръгът на Хаконе", трябваше с автобус да идем до гарата Хаконе Юмото и от там с местния старинен влак да се върнем на гара Гора, от където и започнахме пътуването. Но ние нали искаме да извлечем максимума, а и не е като да не ползваме влакове от всякакъв тип в Япония, та решихме да продължим с автобуса до музея на открито. Вече и дъждеца си ръмеше стабилно, та с чадъри започна обиколката на музея.

Скулптури от всякакъв вид и размер ни посрещаха и изпращаха по зелените алеи. Артисти от цял свят са се доредили да покажат парче от своето въображение точно тук в музея на открито на Хаконе. Някои ги разбирахме, някои не, някои ни бяха смешни, други скучни и така стигнахме до първото закрито място - павилиона на Пикасо с творби от автора и много информация за неговия живот и творчество. Чадърите се прибират в специални торбички за чадъри :-)

След като разгледахме, дъждецът беше намалял доста. Перфектното време и място за миене на крака. Да, сериозно, част от музея беше безплатно спа за крака :-) много яко.

Приключихме с музея и стана време за истинското спа. Е, тук японците ни разказаха играта. Започвайки от системите за достъп до самото спа, съхранението на личните вещи, душове и съблекални, та до самото спа. Та то беше огромно с две външни части и една вътрешна огромна. Ето нагледна документация:

Басейн и джакузи с кафе
Винена баня :)
Басейн със зелен чай
Басейн със саке
Разходка в топла вода с цел масаж на стъпалата